Ik zag tot mijn verbazing dat ik alweer 5 jaar met Revo’s in de weer ben! Beginnend met de – succesvolle – Viper heb ik inmiddels al een aardige verzameling! Op de club zijn ze nu ook in het raceprogramma opgenomen. Ik ben nog steeds blij met deze auto’s. Vooral omdat ze erg mooi en ook robuust zijn uitgevoerd. De wielen zijn ongeëvenaard, mooi groot en voorzien van prachtige inserts.
In die 5 jaar is er aan het tunen weinig veranderd, maar het moet mogelijk zijn om in de 8.8 te komen, 0,4 sneller dan in de beginperiode. Voorafgaand aan dit evenement is er in het SRA-programma geschoven om ruimte te bieden aan een extra training. Raoul had me daarom gevraagd en hij is vrijdag dan ook!
Zondagochtend komen Dennis en ik in het donker aan. Paul en ook Raoul zijn er al! De koffie is al doorgelopen, dus alle randvoorwaarden zijn aanwezig voor een geslaagde dag. Er zouden 16 deelnemers aangemeld zijn volgens de afzwaaiende Jacqueline.
De SRA-mannen zoals Eddy, Kees en Willem melden zich al snel. Als de stroom rijders eenmaal opgang is blijft het maar doorstromen! Dit zijn er al minstens 20! Uiteindelijk stopt de teller bij 24! Als een van de eersten loop ik Paul van den Hurk tegen het lijf. Hij wil zijn goede wil tonen, omdat er van ons uit ook inschrijvingen zijn voor “hun” race in de zuidelijke Nederlanden, volgende week in Mechelen (B). Zou het dan toch eindelijk gaan lukken? Het wegvallen van steeds meer banen in het noorden kan wel het laatste setje blijken.
Hierover gesproken, Alphons en Job zijn ook weer van de partij. De van Altena’s, Gerrit, Jenker, Michael en Rob C. en Richard ook. Roel zie ik en ook Frank met zijn mannen zijn er. Tenslotte uiteraard Sjouke die met Jacqueline mee is.
Er vormen zich hele drommen rijders aan de baan. Paul (SRA) zet hem snel op 2 minuten zodat we iedereen even kunnen laten wennen. Intussen is de kleffe cake, 3 stuks maar liefst, door Dennis in royale plakken verdeeld. De grote koffie tank staat ernaast zodat iedereen die dat wil kan bijtappen.
Ik zie geen opzienbarende tijden. Het is ook nogal fris en de luchtvochtigheid is ongeveer 87%, vrij hoog dus. Zelf rij ik niet met deze drukte, dat heb ik hoop ik al genoeg gedaan. Het valt me wel op dat er nogal verschil in preparatie zit. Loopt de ene machine mooi stil, dan hoor je de andere juist weer gieren, rammelen of beide. Met wat aandacht zijn de auto’s echt fluisterstil te krijgen. Maar dat kost wel wat tijd, met name aan het achter tandwiel omdat die bijna nooit rond zijn.
Bij wat oudere auto’s zijn de asgaten iets te groot waardoor de niet mooi op de as aansluiten en ze de auto wat laten stuiteren. De nieuwe types zitten soms weer te strak. De meeste deelnemers hebben de inmiddels al ruim 5 jaar geleverde brede banden en wielen. En paar hebben de smalle… “de brede pasten er niet onder” aldus 1 van deze rijders? Er is ook een NSC-er bij denk ik, want die kan de keuze niet maken. Dus is het aan 1 kant breed en de andere kant smal!(?). Ik heb dit in mijn hele slotrace carrière nog nooit gezien.
Het is vandaag ook het landelijk debuut van de Lister Storm. Hoewel Paul vd Hurk er wel 3 – hele mooie – van bij zich heeft is het Job die het er mee aandurft. Er wordt hier en daar toch nog druk gesleuteld. Er zijn ook discussies over een lichte of juist een wat zwaardere auto. Willem krijgt de 5 jaar oude Marcos niet lekker aan de gang en Dennis biedt zijn chassis aan dat van 2024 stamt. Ik vertrouw mijn bedrading niet zo en knip de zwakke plekken bij het tonnetje eraf en plaats ze terug. Zo heeft iedereen wel wat denk ik.
De keuring: Het is steeds ontzettend druk rond Jacqueline! De ruimte is al niet overbemeten en er moet nog het een en ander worden gesleuteld aan de tafel zelf (kapje er op, banden er onder), dus het blijft levendig. Ik zag dat Raoul de bandjes na montage op het losse asje over tafel heen en weer rolde. Hierdoor heb je een mooi beeld van de rondheid, balans e.d., slim bedacht. Van de 24 rijders blijkt er inmiddels alweer 1 naar huis te zijn. Mijn buurman pakte zijn koffer en vertrok nadat hij de regelaar bij het inpluggen opblies. 23 racers dus.
De kwalificatie: Wij van SRA zijn al snel aan de beurt. Altijd weer een verrassing wat je auto doet. In mijn geval een blije verrassing, want de auto is fluisterstil en doet meteen wat hij moet doen. 3e ronde 8.844, daarna liep het alweer iets op. Dat laatste gebeurde bijna bij iedereen, die 8.8 is alleen nog voor Eddy weggelegd met de identieke Toyota! Opvallend is het dat kwalificatie-monster Job de Lister op plek 3 weet te kwalificeren en Rob C. die de kleine Porsche GT2 op plaats 5 plaatst, ook al midden tussen de Toyota’s en hij blijft zelfs Sebastiaan voor! In de top 10 staan 6 Toyota’s.
Kwalificatie | |||
1 | JanWillem | 8.844 | Toyota GT-One |
2 | Eddy | 8.898 | Toyota GT-One |
3 | Job | 8.943 | Lister Storm |
4 | Marco | 8.980 | Toyota GT-One |
5 | Rob C | 8.996 | Porsche 911 GT2 |
6 | Sebas | 9.040 | Toyota GT-One |
7 | Dennis | 9.049 | Toyota GT-One |
8 | Arie | 9.096 | Toyota GT-One |
9 | Paul | 9.139 | McLaren F1 |
10 | Willem | 9.189 | Marcos |
11 | Raoul | 9.193 | Toyota GT-One |
12 | Richard | 9.304 | Toyota Celica |
13 | Kees | 9.311 | Ferrari F40 |
14 | Alphons | 9.429 | Porsche 911 GT2 |
15 | Roel | 9.474 | Toyota GT-One |
16 | Henry | 9.477 | Porsche GT1 |
17 | Michel | 9.555 | Mercedes |
18 | Gerrit | 9.621 | Porsche 911 GT1 |
19 | Rob v A | 9.749 | Ferrari F40 |
20 | Sjouke | 9.850 | Toyota Celica |
21 | Ian | 9.918 | Viper |
22 | Dima | 10.231 | Porsche 911 GT2 |
23 | Frank | 11.183 | Marcos |
De race: We hebben vandaag als gezegd 23 rijders en dus 6 groepen van 4. Vanwege dit aantal is besloten de racetijd per stint terug te brengen naar 5 minuten. Nog altijd 20 min. per race. We gaan met de minst snelle mannen beginnen.
Race 1 – heat 1: Swifterbant aan de start, d.w.z. Ian, Frank en Dima. Het enige trio, ontstaan door het weglopen van 1 van de deelnemers nadat hij zijn regelaar opblies. Ian met de Viper op de smalle bandjes lijkt daar in ieder geval geen last van te hebben. Gaat als een speer en pakt meteen 3 ronden op de anderen! De Auto van Frank trilt zo erg dat de spoiler af en toe op z’n plek moet worden teruggedrukt. Ian gaat maar door en heeft in stint 2 weer 29 ronden afgelegd. In de laatste 2 gaat hij zelfs naar de 30! De collega’s verbeteren ook iets maar blijven altijd op tenminste 3 ronden hangen. Ian pakt maar liefst 13/14 ronden op Frank en Dima.
Race 1 – heat 2: Michel, Rob van A., Sjouke en Gerrit. Mercedes, Ferrari F40, Toyota Celica en GT-One. Zo gemengd als dit veld is, zo close is het op de baan. De auto van Rob is niet zo goed als we van hem gewend zijn. Toch 3x 30 en Gerrit zelfs met 31 ronden! Stint 2 is het verschil wat groter. De toch wat minder met de baan bekende Michel en Gerrit doen het met 31 en 30 beter dan de ervarener collega’s op de buitenbanen (28).
Stint 3. De rollen zijn omgedraaid, maar ook nu houden Michel en Gerrit zich goed staande, alle 4 tussen de 29 en de 30. Stint 4, met Michel en Gerrit op 2 en 3. Alle twee zitten ze rond de 31 ronden. Ongeveer 2 meer dan Rob en Sjouke. De verrassende winnaar is Michel (met 1¾ achterband), Gerrit zit nog in de zelfde ronde Rob op dik 4 ronden met Sjouke daar vlak achteraan.
Race 1 – heat 3: Kees, Roel, Henry en Alphons. Ruime ervaring aanwezig en een behoorlijk divers wagenpark met een F40, GT-One, Porsche GT1 en GT2. De rode Ferrari van Kees is op de lastigste baan 1 meteen degene die de toon aangeeft. De andere drie volgen keurig op 1 ronde. Stint 2 hetzelfde beeld. Kees (3) minimaal 1 ronde meer dan de rest. Alleen Roel op 1 blijft iets achter.
Stint 3, ook hier komt Kees het verst, weer 31. De middenbanen 1 minder en baan 1, Alphons, is weer scherprechter met 28. De afsluiter is, u raadt het al, voor Kees! Met een mooi uitroepteken (32!) pakt hij bijna 2 ronden op Henry en Alphons en 3 op Roel. 125 voor de winnaar is tot nu toe het hoogst.
Race 1 – heat 4: Paul, Raoul, Richard, Willem. De McLaren, GT-One, Celica en de Marcos. Ook weer een mooi gemengd veld. Stint 1. Paul laat zien het niet verleerd te zijn en loodst de fraai gespoten F1 geroutineerd 32 keer over baan 1. Willem op 4 zit daar 1 ronde achter en de beide binnenbanen 2. Stint 2 geeft een wat gelijkmatiger beeld. Raoul komt op 1 op 29, maar de andere heren hebben allemaal 31.
In stint 3 komen ze gezamenlijk even ver. Nu is het Richard met 29, de rest weer 31! Stint 4, Paul ligt voorop en met zijn tweede 32 ronden erbij stelt hij de zege veilig. Willem komt in deze stint 1 ronde te kort met de niet helemaal geweldig rijdende Marcos. Raoul heeft een indrukwekkende eindsprint (32,68!), maar verder dan plaats 3 komt hij niet. Richard is 4e.
Race 1 – heat 5: Rob C., Dennis, Arie en Sebastiaan. Opeens een hoog GT-One gehalte! Alleen de dappere Rob C. durft het meteen kleine GT2 tegen ze op te nemen. Stint 1; Sebastiaan knalt er, zoals verwacht mag worden, meteen vandoor, 33 ronden op 4. Dennis is in een fel gevecht met Arie en beiden hebben 1 rondje minder. De GT2 loopt wat achterstand op op baan 1. Stint 2: Hier zien we Dennis op baan 1 niet helemaal super rijden (31), maar de rest heeft allemaal keurig 32 ronden!
Stint 3, de 3 Toyota’s gaan er vandoor en laten de Porsche weer alleen achter. 3x 32 en 30 voor Rob. Sebastiaan heeft de kop gepakt, voor Arie en Dennis. De verschillen zijn aanzienlijk, maar met 1 uitschieter omhoog of omlaag… kortom alles ligt nog open. Stint 4, Arie moet op 1 de beide andere Toyota’s laten gaan. Dennis gaat heel goed op 4 en pakt bijna een ronde terug op Arie. Sebastiaan volgt goed en wint dus. Arie blijft Dennis net voor en Rob is 4e.
Race 1 – heat 6: JW, Job, Marco en Eddy. Drie met de GT-One en daartussen de debuterende Lister Storm. Die gele Toyota is van Marco, ditmaal gelukkig zonder aanstellerige lichtjes. Stint 1, ik begin dus ook op 1 en dat gaat beslist goed. Even voorzichtig de eerste binnenbocht door en uitkijken in de carrousel, omdat je daar heel kwetsbaar bent. Het spul ligt vlak bij elkaar en het gaat als een harmonica in en uit elkaar. Eddy wordt iets opgehouden door Marco – “ik was wat voorzichtig” – waardoor we erg dicht op elkaar rijden.
Net als ik denk dat we door de lastigste fase heen zijn word ik er afgetikt door Job. De marshal van dienst weet even niet wat te doen en zet Jobs Lister er het eerst in. Dit kost me meer dan ¾ ronde! Ik heb nu al niets meer te verliezen en ben ontketend. Opeens 0,2 sneller de ene superronde na de ander pers ik eruit. Ik weet Job en Marco nog terug te pakken, maar Eddy heeft nog een behoorlijk stuk over. Ik sta precies onder het poortje: 33!
Stint 2: op baan 3 ga ik ook als de brandweer, net als Eddy. We rijden alle 2 een 9.000 als beste ronde! We matchen telkens weer elkaars tijden. En nog foutloos ook. Ook Marco gaat heel snel. Job op 1 heeft het wat Listiger. Stint 3: op baan 4 gaat het bij mij ook fantastisch! 33 ronden maar liefst. De anderen hebben allemaal 32. De afsluitende stint moet de beslissing gaan brengen. Eddy op 3 lijkt licht in het voordeel. Wat ik ook probeer, ik kom geen stap dichterbij. Ondertussen vliegen we wel 33 keer onder start /finish door waardoor we alle 2 in de 131 ronden komen! Ruim 2,5 meer dan Marco, bijna 6 meer dan Job. Het is een enerverende race en Eddy en ik bleven zelfs onder druk foutloos.
Race 1 | ||
1 | Eddy | 131.50 |
2 | JanWillem | 131.00 |
3 | Sebas | 129.12 |
4 | Marco | 128.81 |
5 | Arie | 127.65 |
6 | Dennis | 127.50 |
7 | Paul | 126.08 |
8 | Job | 125.69 |
9 | Kees | 125.15 |
10 | Willem | 124.04 |
11 | Raoul | 122.68 |
12 | Rob C | 122.15 |
13 | Michel | 121.92 |
14 | Gerrit | 121.06 |
15 | Henry | 120.37 |
16 | Richard | 119.77 |
17 | Ian | 118.50 |
18 | Roel | 118.48 |
19 | Alphons | 118.45 |
20 | Rob v A | 116.80 |
21 | Sjouke | 115.92 |
22 | Frank | 105.67 |
23 | Dima | 104.69 |
De slepers mogen we even nalopen en schoonmaken en de banden worden getapet.
De lunch. Beneden zijn er de worstenbroodjes van Dennis en Saskia. Veel tijd is er niet, want we hebben nog 6 races te gaan.
Race 2 – heat 1: Sjouke, Dima en Frank. Drie wat kleiner modelletjes, de Celica, Porsche GT2 en de Marcos. Sjouke is het snelst en dat op baan 1. Dima volgt op 1 en Frank op 2 ronden. Stint 2, Sjouke nu op de snelste baan van vandaag en dat worden er dit keer 29, 1 meer dan Frank, 2 meer dan Dima. Op baan 4 weer hetzelfde verhaal. 29 voor Sjouke, maar Dima lukt dat ook. Frank komt op 1 niet verder dan 26. In de afsluitenede stint komt Sjouke weer tot ruim 30 ronden, Dima op een dikke 28 en Frank 27. Sjouke wint met bijna 5 ronden voorsprong.
Race 2 – heat 2: Ian, Alphons, Rob van A. en Roel. De Viper, de GT2, De F40 en de GT-One. Een mooie mix. Als een blok gaat dit viertal over de baan. Na 5 minuten ligt alles nog open en kan er 4x 30 worden bijgeschreven! Stint 2, nu begint zich langzaam een kleine scheuring voor te doen. De binnenbanen met Roel en Ian nemen het initiatief. Met name Ian gaat ondanks de smalle bandjes erg goed en netjes. Beide 31 om 29 voor de buitenbaan gebruikers.
Stint 3: de binnenbanen hebben hier weer voordeel, maar Ian laat zien dat je op 4 vandaag net zo snel kunt. Hij weet er als enige 31 ronden te halen, 1 meer dan Rob en Alphons. De afsluitende stint met Ian op baan 2 geeft hem weer de kans 31 bij te schrijven. Roel naast hem op 3 haalt dat net niet terwijl Rob en Alphons op de buitenbanen in de 28 blijven steken. Ian wint met 123 ronden, ruim 2,5 ronden voorsprong op Roel.
Race 2 – heat 3: Michel, Henry, Richard en Gerrit. Mercedes, Porsche GT1, Celica en Porsche GT2. De mannen zijn aan elkaar gewaagd, maar het is Richard die de kanariegele Toyota op baan 3 1 keer meer over start/finish jaagt. 31 om 30. Stint 2: weer dicht bij elkaar, maar nu is het Michel op baan 3 die de anderen juist voor moet laten gaan. Toch die 1¾ band? 30 om 29.
Stint 3: Henri gaat er op 3 eens voor zitten en komt nu ook tot 31. Net als Michel op 4 die gunstig vlak voor start/finish mag starten. De anderen hebben er 30. Het kan nog alle kanten uit. De afsluiter gaat uitmaken wie wint. Het is Henri die op baan 4 net wat rapper is dan de rest. Richard (1) zakt naar plek 2 en Gerrit en Michel volgen. Het is erg close.
Race 2 – heat 4: Kees, Raoul, Rob C. en Willem. F40, GT-One, GT2 en Marcos, weer een mooi gemengd veld dus. Ze gaan er weer rap vandoor en het lijkt weer een hele close groep te zijn. Weer iets sneller dan de vorige groep en alleen Raoul weet zich iets los te rijden van de anderen, 32 tegen 3x 31. Stint 2, Raoul mag het nu laten zien op baan 1. Als hij hier slaagt te consolideren dan geef ik hem al een grote kans op de zege in deze groep. Willem naast hem heeft het lastiger. 30 voor Willem 31 voor de anderen.
Stint 3, Raoul op rozen dus. Alleen Kees naast hem op 4 kan de Toyota bijbenen. Willem heeft een klein probleempje en een daaropvolgende tapebeurt werpen hem wat terug. Stint 4, Raoul weet weer te winnen en ook nu zit kees hem op de hielen. Willem en Rob (1) zitten nog opvallend dichtbij! 126 voor Raoul, 1 meer dan Kees.
Race 2, heat 5: Arie, Paul, Job en Dennis. GT-One, McLaren, Lister Storm en GT-One. Job en Dennis zetten meteen de toon. De Lister is in handen van Job in korte tijd uitgegroeid tot een geducht wapen. Dennis heeft het er maar moeilijk mee, alle twee 33 ronden. Arie en Paul volgen netjes op 1 ronde. Stint 2: het lijkt allemaal lekker te gaan al maakt de auto van Arie wel wat meer herrie. Paul heeft even later echt een probleem als de auto er soms mee stopt. Reparatie is nodig. Er is een draadbreuk. Job raast intussen door op baan 4 en dit keer kan Dennis op 2 dit niet direct beantwoorden.
Stint 3: Paul is er gelukkig weer bij en laat zien dat erop zich niets mis is met de smetteloos gespoten McLaren. De druk is er af en hij pakt weer 32 ronden. Dennis en Job weten ook 32 ronden bij elkaar te harken. Arie 1 minder. Stint 4: Paul laat zien dat baan 4 vandaag echt heel goed is en hij is de enige die 32 ronden haalt. De andere 3 hebben allemaal 31 ronden. Job is dus de winnaar (128) net voor Dennis. Het gaat wel iedere race wat sneller!
Race 2 – heat 6. Eddy, Sebastiaan, Marco en JW. De luchtvochtigheid is opgelopen tot rond de 90% en dat valt me nog mee. We rijden allemaal met de GT-One! De SRA-mannen in de buitenbanen stuiven er meteen vandoor. Eddy (1) zit Marco op 3 op de hielen en blijft er strategisch achter plakken, maar Sebastiaan is hier wel eens machtiger geweest. Ik kom zelfs precies 34 keer onder start/finish door. 1 keer meer dan Eddy en Marco, 2 meer dan Sebastiaan. Hierdoor sta ik wat ongunstig voor stint 2: Weer gaat iedereen als een raket. We zitten vaak met 3 man onder de 9 sec. 33 voor alle collega’s, 32 voor mij. Dit lijkt dramatischer dan het is.
Stint 3, op baan 1 gaat het weer heel lekker. Deze auto rijdt echt moeiteloos. Hij is ook nog steeds helemaal stil! Ik hoef de limiet nergens op te zoeken en daardoor blijf ik foutloos en toch snel. Zo ook op baan 1 waar ik, net als Eddy, 33 mag bijschrijven. De anderen zitten op 1 ronde. Stint 4, de grote finale. Ik heb nog een beetje inhaalwerk te doen om Eddy bij te halen, maar onmogelijk is het niet. Op de binnenbanen laten we de bijna identieke Toyota’s “staan”. Steeds knabbel ik een stukje van de achterstand af maar het gaat met honderdsten. Eddy ziet me naderen, maar ik stel hem gerust… “en dan nog een halve ronde achterstand van race 1”. We weten dat dat onmogelijk is zoals we nu rijden. Nog 2 minuten, 1 minuut… hij komt wel heel dichtbij… en dan is het zover! De tijd is op en Eddy staat 2 wagenlengtes voor mij, 132.69 om 132.68! Hoe close wil je het hebben! Eddy is overall winnaar en ik ben 2, in dezelfde ronde en ruim voor Marco.
Race 2 | ||
1 | Eddy | 132.69 |
2 | JanWillem | 132.68 |
3 | Marco | 130.51 |
4 | Sebas | 128.98 |
5 | Job | 128.11 |
6 | Dennis | 127.97 |
7 | Raoul | 126.26 |
8 | Kees | 125.15 |
9 | Rob C | 123.50 |
10 | Ian | 123.37 |
11 | Arie | 122.51 |
12 | Henry | 121.34 |
13 | Willem | 120.98 |
14 | Roel | 120.93 |
15 | Richard | 120.87 |
16 | Gerrit | 120.28 |
17 | Michel | 119.28 |
18 | Sjouke | 118.26 |
19 | Alphons | 117.72 |
20 | Rob v A | 117.51 |
21 | Paul | 116.29 |
22 | Dima | 113.69 |
23 | Frank | 109.30 |
Het is vanmiddag omgevlogen. We hebben spannende races gezien en als Jacqueline op een A4-tje alle berekeningen heeft uitgevoerd komt de prijsuitreiking van deze race, maar ook die van de landelijke competitie! Snel wordt een ieder opgenoemd om bij de top 3 wat langer stil te staan. En er worden prijzen uitgereikt.
Uitslag | ||||
Race 1 | Race 2 | Totaal | ||
1 | Eddy | 131.50 | 132.69 | 264.19 |
2 | JanWillem | 131.00 | 132.68 | 263.68 |
3 | Marco | 128.81 | 130.51 | 259.32 |
4 | Sebas | 129.12 | 128.98 | 258.10 |
5 | Dennis | 127.50 | 127.97 | 255.47 |
6 | Job | 125.69 | 128.11 | 253.80 |
7 | Kees | 125.15 | 125.15 | 250.30 |
8 | Arie | 127.65 | 122.51 | 250.16 |
9 | Raoul | 122.68 | 126.26 | 248.94 |
10 | Rob C | 122.15 | 123.50 | 245.65 |
11 | Willem | 124.04 | 120.98 | 245.02 |
12 | Paul | 126.08 | 116.29 | 242.37 |
13 | Ian | 118.50 | 123.37 | 241.87 |
14 | Henry | 120.37 | 121.34 | 241.71 |
15 | Gerrit | 121.06 | 120.28 | 241.34 |
16 | Michel | 121.92 | 119.28 | 241.20 |
17 | Richard | 119.77 | 120.87 | 240.64 |
18 | Roel | 118.48 | 120.93 | 239.41 |
19 | Alphons | 118.45 | 117.72 | 236.17 |
20 | Rob v A | 116.80 | 117.51 | 234.31 |
21 | Sjouke | 115.92 | 118.26 | 234.18 |
22 | Dima | 104.69 | 113.69 | 218.38 |
23 | Frank | 105.67 | 109.30 | 214.97 |
Je wordt toch niet uitgelachen Marco?
Daarna dus de uitslag van het hele seizoen. Hier zijn originele prijzen voor beschikbaar waar het thema bougie in is verwerkt. Eddy, Marco en Job.Na wat gemorrel wordt dit herroepen en blijkt Sebastiaan toch te hebben gewonnen en is Eddy nu 2e! Sebas’ uitslag was ergens in de kantlijn blijven staan en zodoende niet meegerekend!
Groep 5 2023: Tot onze verrassing had Rob ook de prijzen van een oude Gr5 Race bij SRA bij zich. Een originele 3D geprinte zuiger, maatje brommer met drijfstang, voetplaat en al. Sebas was toen winnaar, Eddy 2e en ik was eerlijk gezegd vergeten dat ik ook bij de prijswinnaars hoorde.
Nawoord: Het seizoen in Noord-Nederland zit erop met de Revo’s. We hebben 4 mooie raceweekenden kunnen rijden. Het accent komt steeds meer op de Randstad te liggen door het verdwijnen van de banen in het noorden helaas. Ook heeft Jacqueline aangegeven dat dit de laatste race is die ze organiseert. Dat is, samen met het stoppen met de zaak in Witmarsum, natuurlijk erg jammer.
In 2025 willen Rob en Sebastiaan de organisatie op zich gaan nemen! Van zowel de Revo als de Classic F1. Dat is dan weer nieuws waar we wat mee kunnen. Ook worden de banden met het zuiden aangehaald. Zo worden de reglementen gelijkgetrokken. Als voorproefje gaan o.a. een viertal onverschrokken SRA-mannen al naar Mechelen voor de eerste buitenlandse Revo-race!
Jacqueline, bedankt voor al die mooie race-weekenden, het ga je goed en hopelijk tot snel.
Een bewonderwaardig uitgebreid verslag. Soms vraag ik mij af hoe je dit allemaal tot in detail onthoud.
Natuurlijk zijn je foto’s en uitslagen een bruikbaar geheugensteun. Maar dan nog de details.
Petje af Jan Willem!
Groeten Alphons