RevoSlot race, 26 februari 2023 bij SRA

een aantal Revo’s bij elkaar

Op zondag 26 februari hebben we weer eens een nationale race bij SRA!
Na alle coronastrubbelingen kan het nu eindelijk weer. Het vorige evenement zal zo rond de 2,5 jaar terug zijn geweest. Toen waren de auto’s nog relatief nieuw, zeker voor ons bij SRA. Dennis had een Marcos waar hij niet echt tevreden mee was en zelf kocht ik een week voor de race een Viper. We hadden geen idee wat je kon en mocht tunen, dus dat werd achterwege gelaten. Een beetje smeren en hup de baan op.


26 februari 2023
Slot Racing Almere
Meerveldstraat 55, Almere
van 8.00 – 17.00 uur

Inmiddels heb ik het idee dat de slotracewereld het programma van Revo wel omarmd heeft. De voordelen die deze auto’s  hebben t.o.v. de producten van andere slotcarbouwers liegen er niet om. En dat voor een concurrerende prijs! Wat opvalt is dat alle auto’s op een fraai aluminium chassis staan dat uit 2 losse delen bestaat die aan elkaar geschroefd zijn. De assen zijn 3 mm en draaien standaard in kogellagers! De sleperschoen staat mooi spelingsvrij op de bodemplaat en is horizontaal instelbaar en voorzien van een veer.

een Revo GT1 met zijn Ninco soortgenoot

De kapjes: Beginnend met GT auto’s zoals de Marcos, Porsche GT2 en de Viper zijn er ook Le Mans auto’s aan toegevoegd van eind jaren 90. De McLaren F1 GTR, Mercedes CLK-GTR, Porsche 911GT1, Toyota GT-One en de Ferrari 333SP. Ook is er Toyota Supra (?) en een Ferrari F40. Niet de nieuwste modellen, maar wel geliefd. Vooral van de Porsche GT2 zijn er al legio uitvoeringen uitgebracht. Niet alleen maar beroemde racers, ook fantasie livery’s en zelfs uitvoeringen van het rebelse Japanse RAUH-Welt!

Inmiddels is er ook een aparte lijn toerwagens uit de jaren 70, maar die laat ik hier even buiten. Ze zien er erg premium uit. Goed gedetailleerd, fraai bedrukt en gespoten. Het lichtgewicht interieurtje maakt het af. Wat aan de totale auto nog opvalt is dat de – ook weer – fraaie wielen lekker groot zijn en de wielkasten mooi opvullen. Dat zie je bij sommige Italiaanse plastic bouwers nog wel eens anders!

fraai gedetailleerd en gespoten!

Technisch zijn de auto’s inmiddels allemaal gelijk. De eerste modellen hadden namelijk nog wat smallere achterbanden en een motor die 1000 toeren minder maakte dan de latere modellen. Er zijn ook wat tuning onderdelen uitgebracht, waardoor je bijv. de chassisspeling wat kunt vergroten. Ook zijn er een 4-tal hardheden van de achterbanden te koop. Voor de voorwielen lage zero-grip banden. Veel meer heeft de fervente tuner niet nodig.

Er is een vrij simpel regelement opgesteld waarbij eigenlijk alle modificaties zijn uitgesloten. Onze ervaring is dat de auto’s erg aan elkaar gewaagd zijn. Ze zijn vrij zwaar, maar door ze netjes te rijden staan we altijd weer verbaasd hoe snel ze zijn. Door gewenning zijn de auto’s in de afgelopen 2,5 jaar wel wat sneller geworden! Was toen een 9.3 erg snel op de baan van SRA, de huidige auto’s doen er bijna een halve seconde minder over. En dat gaat in het raceweekend nog sneller, omdat wij nog geen GT-One op de baan hebben gehad. Die auto lijkt de overhand te hebben. Ik begrijp dat bij een bepaalde club de top 5 van het klassement zelfs niet met deze auto mogen rijden!

Het weekend wordt door Guus en Jacqueline georganiseerd en op onderstaande links kun je voldoende info vinden voor dit evenement. Schrijf je snel in, tot ziens!

De website van SlotkalenderTechnisch Reglement
info@slotracing2go.nlWedstrijd Reglement

26 februari 2023
Slot Racing Almere
Meerveldstraat 55, Almere
van 8.00 – 17.00 uur

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *