Blog: Tegendraadse Porsche ProSlot clubauto’s, april 2022

Pro Slot met legio dikke Porsche’s, maar ook Ferrari’s, een Alfa en zelfs een Toyota GTOne

Vanavond zijn de Clubauto’s weer eens aan de beurt. Het zijn de Porsche GT2’s van ProSlot. Ooit zijn daar de bekende ombouwsets van Slot.it ingezet, lood erin, iets lichter interieurtje, magneet eruit en het blijken nog steeds verdraaid aardig rijdende lekkere dikke bakkies te zijn. Intussen heeft RevoSlot ongeveer dezelfde kapjes op hun metalen chassis gezet en door het veel hogere afwerkingsniveau zien die auto’s er nu wel stukken beter uit. Dat doet echter niets af aan de ProSlotters, waarvan er ruim voldoende verschillende uitvoeringen zijn gemaakt.

een Policar ziet er wel heel goedkoop uit en das was ie ook!

Er was zelfs ooit nog een soort B-merk van, Policar, die er nog wat simpeler uitzag, maar waarvan sommigen een super “wikkelloos” motortje bleken te hebben. In onze auto’s zit trouwens de bekende oranje Slot.it motor.

dit is wat RevoSlot ervan heeft gebakken

Er wordt niet gekeurd en gekwalificeerd, maar de baan wordt wel omgepoold. We gaan dus spookrijden! Ons kersverse nieuwe lid Harry valt dus met de neus in de boter. Onbekende auto en de baan andersom, ga er maar aan staan. Vanavond hebben we ook nog Arie, Erroll, Herman, Fred, Willem, Kees, Karel, Paul, Eddy en ik. Dennis heeft nog wat problemen met de knie en Bas is verkouden. Paul heeft de startgroep indeling gemaakt aan de hand van de huidige tussenstand van het kampioenschap. Er wordt steeds gebruik gemaakt van de zelfde auto op dezelfde baan, de rijtijd is 4 minuten.

de eerste groep met Harry 1

Race 1 is dus : Herman, Harry, Erroll en Karel. Het is tot ieders verbazing Harry die na een rustig begin de touwtjes stevig in handen nam en bijna 2 ronden pakt op de anderen. Baan 2 is wel geacht de snelste auto te hebben, maar toch. De decimalen worden na iedere stint doorgegeven en door Paul omgerekend en ingeklopt. Je kunt dus exact zien wie waar snel is. Op baan 1, die toch wat lastig is, gaat Harry meteen maar door. Alleen Herman op de eveneens rappe baan 3 is een halve ronde sneller. Harry is hierna op baan 3 toch ook weer de snelste, al zitten Erroll en Karel daar niet ver achter. Op baan 4 heeft Harry ook problemen, net als zijn voorgangers op die baan. Karel wint de stint op baan 3, maar ondanks dat is Harry de winnaar van de race. Karel is mooi 2e voor Erroll en Herman.

de 2e groep, met Harry 2

Race 2: Willem, Paul, Harry (nogmaals) en Arie. De binnenbanen zijn nu het snelst. Snelste man is Paul die altijd wel raad weet met dit tegendraadse gedoe. Harry weet hem echter redelijk bij te benen! Willem en Arie zitten vlak bij elkaar. In de volgende stint is het Arie op baan 2 die wint. Paul op baan 1 zit echter nog in dezelfde ronde! Hier heeft Harry het moeilijk in baan 4, maar hij verbeterd wel t.o.v. zijn eerste race. Hierna mag ook Harry weer in baan 2 en hij wint meteen. Ook nu zit Paul nog in de zelfde ronde. Als Willem in de afsluitende stint ook met de witte auto in baan 2 mag, wint ook hij zijn stint. Arie en Harry zitten ook nog in diezelfde ronde. Paul op baan 4 laat er 1 liggen, maar is tot dan toe wel ruimschoots de snelste op baan 4. Paul wint dus deze race. Arie is 2e en Harry zit daar weer vlak achter. Bovendien pakt hij 7 rondjes op zijn 1e poging!

het startveld achter het poortje…

Race 3: JW, Eddy, Kees en Fred. Wat kunnen wij tegen Paul beginnen? De start was meteen rommelig. Fred klapte in de eerste beste bocht van de baan. Het is baan 4 waar de kunststof binnenrand van de litze een flinke hap mist. Bij normaal gebruik van de baan merk je daar niets van, maar nu dus blijkbaar wel. Ik laat trouwens mijn gas los omdat ik een trackcall verwacht. Kees en Eddy lopen dus meteen flink uit. Baan 1 blijkt trouwens een lekkere combi met de rode Porsche. Soepeltjes gaat het steeds harder en ik zit zomaar in de 9.7’s! De laatste paar rondjes verpesten het een beetje, want opeens gaat de auto onverwacht 2x rechtdoor bij het opkomen rechte eind. Ik word mede hierdoor 2x gelapt door Eddy en Kees, maar Fred blijf ik voor! Als ik op baan 3 mag vind ik dat een wat meer afgeragde auto dan die van 1. Hij is wel snel, maar je moet er flink aan trekken. Fred is op 2 wel soepeltjes onderweg, maar het verschil loopt niet in de hele ronden. We blijven aardig bij elkaar en ik zit pal achter Kees op 4 als de stroom eraf gaat. De derde stint mag ik op 4. Voor ik goed en wel door heb wat er gebeurt heb ik hetzelfde als wat Fred overkwam. De auto maakt een flinke klap en ik kan (gelukkig nog wel) opnieuw beginnen. De achterstand is meteen al fors. Kees en Eddy stuiven er vandoor op de binnenbanen. Het is Kees op 2 die dit duel wint. Bijna 2 ronden daarachter zitten Fred en ik kort op elkaar. De laatste stint, ik mag op 2 maar sta laatste (of eigenlijk zelfs 5e). Maar deze auto rijdt super! Lekker licht en stil maar vooral snel! Ik heb zelfs een 9.4 geklokt! Alleen Eddy op 4 is nog iets rapper mede door mijn enige foutje in deze stint. De 26.09 van Eddy is op 4 ook wel super. Hij evenaart zijn resultaat op baan 2 daarmee zelfs! Fred en Kees zijn bijna even snel. Hierdoor kruip ik toch Fred en Paul voorbij en pak het laatste podiumplekje. Daar had ik vooraf voor getekend.

Zo wint Eddy zijn eerste race van dit seizoen! Hij is wel altijd 2e, maar een keertje winnen is ook wel eens leuk. Verder doet Kees natuurlijk ook weer een stapje omhoog. Verder valt op dat Harry er met zijn 7e plaats al mooi dichtbij zit, dit belooft wat.

Eddy, de trotse winnaar

Race
1Eddy101.36
2Kees99.00
3JanWillem97.68
4Paul97.35
5Fred96.61
6Arie95.36
7Harry 295.22
8Willem92.11
9Harry 188.16
10Karel86.14
11Herman83.80
12Erroll83.33

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *