Vrijdagavond stroomt de kleine ruimte weer vol nadat Dennis en er zijn. Eddy is de eerste, dat betekent racetime! De Group C auto’s zitten weer in de koffer en al snel krioelt het van de bekende Porsches, Jaguars, Mercedessen en Toyota’s. Mijn Porsche doet het als altijd gewoon goed en is super betrouwbaar. De tijden van 8.7 op alle banen is veelbelovend. Alleen baan 4 werkt niet, de rechterachterband ziet er raar uit, beetje plakkerig.
Snel naar Paul met de auto voor de keuring. Er zijn dit keer 2 zakjes nieuw rubber van Slot-it, een volgens Importeur Fred veelgevraagd type. Er is een grote en een kleinere variant. Ik besluit voor de kleinste te gaan, mede om wat zekerheid te krijgen. je levert topsnelheid in, maar krijgt er wat magneet voor terug. Als alles is doorgemeten en in het lijstje van Paul staat gaan we kwalificeren.
Kwalificatie | ||
1 | Dennis | 8.616 |
2 | Eddy | 8.723 |
3 | Fred | 8.822 |
4 | Paul | 8.834 |
5 | Kees | 8.854 |
6 | Herman | 8.866 |
7 | Willem | 8.909 |
8 | JanWillem | 8.929 |
9 | Arie | 9.034 |
Ik heb de lijst bijgehouden van binnenkomst zodat we in omgekeerde volgorde kunnen beginnen. Er mag getaped worden en we hebben 1 minuut de tijd. Eddy is als gebruikelijk snel, Fred laat ook zien er voor te gaan vanavond. Opvallend is dat Paul daar maar vlak achter zit! Als ik de baan op ga lijkt de auto wel een slak. Er zit geen gang in ondanks dat hij lekker stil is. Als tenslotte Dennis de kwalificatie afsluit blijkt hij tot supertijden in staat te zijn. 8.616, ruim 0,1 sneller dan Eddy!
Race 1: Willem, Arie en JW. Op baan 4 heb ik na een wat rommelige start…opeens blijken we weg te kunnen…meteen de leiding. Ik pak meteen een rondje op de collega’s. Het gaat niet supersnel maar door betrouwbaar te blijven rijden zit ik er lekker in. Ook baan 2 gaat lekker, totdat er een achterband afloopt! Ik weet hem weer terug te doen maar klok toch weer 26 laps net als Willem. Op baan 1 gaat het al weer vrij snel mis. Als de auto iets uitbreekt sta ik meteen stil. De band zit muurvast tussen het wiel en het chassis. Ik mag het er uit peuteren en we gaan weer door. Ik tape nog even in de rijtijd maar het marbelen is begonnen! Ik ben de opgebouwde voorsprong helemaal kwijt. In de laatste stint op 3 gaat het ook belabberd en ik ben laatste…
Race 2: Paul, Herman, Arie -die nog een keer wil- en Kees. Laatstgenoemde is de snelste maar Paul op 1 volgt best goed, net als Arie. Herman maakt wat ruzie met de regelaar. Als die is bijgelegd blijkt hij toch bloedsnel al blijft het er griezelig uitzien. Kees en Paul zijn op de binnenbanen niet te houden. Beide 27 laps! Daar steken de 23 van Arie en de 21 van Herman nog schril bij af. Kees gaat op 1 ook weer als een Jekko en laat zich niet gek maken door de uitvliegers van de anderen (behalve Paul), 26! Paul volgt prima met zijn 25. Eigenlijk gaat dat in nog extremere mate op voor de afsluitende rit. Herman heeft intussen een andere regelaar in de knuisten maar het vertrouwen is weg. Kees wint met Paul op de hielen. Arie merkt dat de banden na 1 race al helemaal op blijken en heeft spijt van zijn 2e race. De dikke 106 van Kees wordt een pittig kluif voor de 3 overgebleven toppers.
Race 3: Dennis, Fred en Eddy staan weer klaar. De heren gaan er erg snel vandoor. Ze zitten rap in de 8.8 en Eddy en Fred leggen er 28 af. Dennis op 1 zit daar niet ver achter. Als Dennis op 3 gaat blijkt hij de snelste en werkt de achterstand weer weg. Eddy begint op 1 te marbelen! Hij haalt het gebruikelijke en gewenste niveau niet meer. Er worden zelfs 2 immense klonten rubber afgepeuterd tijdens de rijtijd. Met name Fred ruikt bloed! Als in zijn beste dagen staat hij weer te knijpen. Ook Dennis kan hem niet stoppen. De laatste stint moet de beslissing brengen. Alle 3 zouden ze Kees nog kunnen pakken. Ze gaan er in ieder geval vol voor. Fred heeft het wat lastig in baan 4 en Dennis komt heel dichtbij op baan 2. Eddy heeft de snelheid weer terug en wint deze stint zelfs. Zijn 26.68 blijkt precies gelijk aan wat Kees de race daarvoor liet zien! Het is mooi maar wel 1 ronde te weinig! Dennis heeft 106.41 en de opgeluchte Fred 106.5! In de uitslag die aan Paul is doorgeroepen is een hinderlijke fout geslopen. Dennis heeft het zelfde aantal ronden gekregen als Fred. Daar komt Fred achter en omdat Dennis, Paul en Arie ff naar beneden zijn duurt het nog even voor we er uit zijn. Als Dennis boven komt vraagt Eddy aan Dennis waar hij geëindigd is-in baanstukken. Dennis wijst idd. niet de ‘50’ aan maar staat daar een stukje achter. Fred opgelucht, rust wedergekeerd.
Race | ||
1 | Kees | 106.68 |
2 | Fred | 106.50 |
3 | Dennis | 106.41 |
4 | Eddy | 105.68 |
5 | Paul | 104.33 |
6 | Willem | 102.34 |
7 | JanWillem | 100.15 |
8 | Arie | 96.68 |
9 | Herman | 87.54 |
Kees heeft dus gewonnen met Fred en Dennis zitten er vlak achter! Na afloop gaat het vooral over de banden. De exemplaren die er af komen zien er niet uit. Dat marbelen is dramatisch. Misschien eens nadenken over Siliconen of Frankeslot bandjes, eigenlijk de oude Ortmann’s. Dat marbelt niet, er komt alleen wat stof vrij…
JW.