
Zolang ik bij de club race rijden we al met de Slot.it Group C auto’s. Het is hierdoor een competitief veld met een wisselende samenstelling. De constante factor lijken de Porsches, maar er zijn ook periodes dat de Toyota’s opeens onoverwinnelijk bleken. Bas heeft net bij Guus een jong gebruikte Nissan op de kop getikt en Fred heeft er ook nog zo een op voorraad. Ze lijken er zin an te hebben vanavond. Als Eddy er is is het gezelschap compleet.

De keuring gaat meer om de maat banden dan om technische issues. Gelukkig zijn er genoeg 18 en 19 mm banden voor de liefhebbers.
De kwalificatie belooft zoals gebruikelijk spannend te worden. Als Bas een snelle 8.5 uit de Nissan perst, gaat Dennis er even voor staan. Zijn oranje Porsche zet opeens een 8.4 op de klokken! Daar kom ik met de 8.7 lang niet aan. Fred mag tenslotte proberen hier met de Nissan nog wat aan te doen. Als ook hij een 8.4 rijdt denkt hij de pole te hebben. Hij heeft echter exact de tijd van Dennis gekopieerd!
Kwalificatie | ||
1 | Dennis | 8.466 |
2 | Fred | 8.466 |
3 | Bas | 8.528 |
4 | Eddy | 8.535 |
5 | Paul | 8.693 |
6 | Willem | 8.698 |
7 | JanWillem | 8.740 |
8 | Kees | 8.929 |
9 | Herman | 9.527 |
10 | Karel | 10.002 |

Race 1: Door mijn povere uitgangspositie vind ik me in de eerste groep terug! Samen met Herman, Karel en Kees. Op baan 1 gaat het best lekker en ook Kees gaat als verwacht prima op de toch de laatste tijd wat mindere baan 4. Herman heeft een auto die soms bloedsnel is, zodanig dat je hem 3x per ronde inhaalt om echt los te komen. Telkens gooit hij hem er weer naast of tussen. Meestal ben je pas “los” als de Porsche ergens naast de baan ligt. Hij zit uiteindelijk op 1 rondje van de koplopers. Karel moet nog wat aan de Jaguar wennen denk ik. Hij is wel constant, maar zorgt ook nog wel eens voor de gele vlag zullen we maar zeggen. In baan 3 kom ik ook tot 27 ronden. Deze stint is net 2 ronden te lang voor mij. Ik pak wel wat voorsprong op Kees. Op de volgende baan, baan 4, merk ik dat die niet echt snel meer is. De auto komt aanvankelijk maar moeizaam richting de 10 sec! Pas de laatste minuut zak ik daar weer onder gek genoeg. Kees is dan weer helemaal terug. In de laatste stint mogen we op 2 en 3 uitmaken wie gaat winnen. Mede door wat ongelukkig marshalwerk trek ik aan het langste eind. Alle 2 in de 106 ronden, dat is wel eens beter gegaan.



Race 2: Ik besluit, mede door het nogal onrustige verloop van race 1, het nogmaals te proberen. Dat koppelt me aan Eddy, Willem en Paul. Met de vers getapete banden gaat dat meteen lekker! Met Willem naast me op 2 knallen we naar de 28 ronden! Eddy en Paul al meteen op 1 ronde. Op de daar op volgende baan 4 is het weer het zelfde liedje als in de vorige race. Niet vooruit te branden. De marbels komen nu massaal op mijn bandjes af en 25 ronden is dan het maximale haalbare. De andere heren hebben er 2 meer weten te scoren. Op de snelle baan 2 moet het dan maar weer gebeuren. Maar ook hier een onbetrouwbaar weggedrag vanwege de marbels. Nu heb ik maar 24x het poortje gepasseerd. Willem en Eddy doen dat 3x meer. Het resultaat van race 1 is dan al buiten beeld geraakt. Op baan 1 gaat het tenslotte weinig beter. Eddy perst er weer een 27 uit en wordt winnaar. Willem zit keurig binnen 1 ronde en Paul zit daar weer kort achter. Allemaal al beter dan mijn eerste race, laat staan mijn 2e.



Race 3: In de afsluitende race treffen we Fred, Bas en Dennis aan. Ze stuiven als een dolle over de baan, de beide Nissans lijken iets weg te lopen bij de Porsche. Maar een kleine fout in baan 1 kost Fred even de aansluiting. Dennis heeft kennelijk totaal geen last van baan 4, want hij peurt er 28 ronden uit, net zo veel als Bas op 2. In de 2e stint is het Fred op 3 die de aansluiting weer terugpakt. Hij heeft nu ook een 28 achter de naam. De collega’s doen het met 27. De buitenbanen in stint 3 lijken hun grip verspeeld te hebben. Zowel Dennis als Fred scoren slechts 26 ronden. Bas zet daar weer een 28 tegenover en pakt de leiding. Fred haalt in de afsluitende stint nog 1x alles uit de kast, zet de anderen op 1 ronde, maar het is niet genoeg om Bas van de zege af te houden. Fred wordt deze race wel 2e. Een dubbelzege voor de Nissan’s die gek genoeg hiervoor nooit echt in het Group C spel voor kwamen. Eddy is 3, Dennis 4 en Willem 5. Het zit heel dicht bij elkaar vanavond.


Race | |||
1 | Bas | 109.67 | Nissan |
2 | Fred | 108.69 | Nissan |
3 | Eddy | 108.23 | Toyota |
4 | Dennis | 107.83 | Porsche 962 |
5 | Willem | 107.45 | Jaguar |
6 | Paul | 106.83 | Sauber |
7 | Kees | 106.16 | Jaguar |
8 | JanWillem | 102.19 | Porsche 962 |
9 | Herman | 102.19 | Porsche 962 Imsa |
10 | Karel | 102.19 | Jaguar |
